tisdag 16 december 2008

Det är så kul!

Först vill jag berätta att jag och Mats tog en tur på skidor igår. Det blev 7 km. Superhärligt förutom den detaljen att jag hade bara ett par stavar i rätt längd så Mats fick ta mina, jag hade ett par stavar som jag använde när jag var typ 13... Lite korta alltså... Men det gick superbra och var hur skönt som helst.
Till idag! Jag var inne och tittade på samojedklubbens sidor--> http://samojed.sphk.se/ och fick se att resultaten för årets samojed hade kommit in:
Årets samojed:
1) Svartisens Allsvinn 60 p
2) Svartisens Magne 57 p
3) Svartisens Angerboda 56 p
9) Mamuska's Fabulous Snowqueen 20 p
Årets draghund:
4) Svartisens Allsvinn och Svartisens Angerboda 60 p
8) Svartisens Magne 53 p
Årets utställningssamojed:
Hane:
5) Svartisens Allsvinn 17 p
Tikar:
5) Mamuska's Fabulous Snowqueen 21 p

Gissa om jag är stolt!
Jag ska försöka få in resultaten på hemsidan idag, vi får se om jag hinner.
Det är iaf så fruktansvärt roligt att se att ens uppfödning lyckas, men jag vet oxå att det till stor del beror på valpköparnas entusiasm och engagemang, för utan dem hade ju hundarna inte meriterats, tävlats och ställts ut! Tack för allt Christina och Håkan! Ni är verkligen guld värda!!
Nu måste jag begrava mig i böckernas värld *suck*
CYA

Inga kommentarer: