tisdag 23 december 2008

Dan före...

Ja, idag ska ju vara dagen innan allt ska vara. Dagen då allt kulminerar. En hel månads förberedelser som är slut på en enda dag. Lite konstigt är det...
Min mammas största bekymmer är att vi ska hinna få det städat innan alla kommer i mrg. Om det är så viktigt att det ska vara kliniskt rent i alla hörn och vrår kan ju diskuteras, jag tar det som en möjlighet att städa igenom allt ordentligt. Med tanke på hur allt varit så behövs det.
Ja, alltså mamma har varit här i dag och hjälpt mig städa förstås. Det är väldigt kluvet vad jag tycker om det, det är ju väldigt snällt av henne att ställa upp, ingen diskussion om saken, och det är väldigt skönt att få hjälp, helt klart. Men oxå är det ganska påfrestande eftersom det ska göras på hennes vis, idag gick det väldigt bra. Jag fick köra in Rasmus till stan och hämta honom där o det var de enda pauserna jag tog.
Annars har vi käkat fyllda tortillas/pitabröd till kvällen och myst så här dagen före...

Jo, Geisha började löpa oxå. Inte helt angenämt, eller jo det är klart det är men kunde ho inte väntat en vecka eller två? Nu har vi 2 löptikar inne OCH 2 hanar... Och kanske kommer en tik hit för parning. Det kommer bli lagomt tålamodsprövande. Äsch vi får se hur allt blir, det löser sig nog tror jag.
Åsså måste jag bestämma mig för hur jag ska göra med Geisha, vilken hane ska jag para med? Jag har några dagar att bestämma mig för, hane 1 vore ju bäst men det finns några men med i bilden. Hane 2 är ju eg bara som reserv, som det ser ut just nu iaf. Vi får se hur det artar sig. Lite hänger på hanhundsägaren oxå. Men allt kommer att lösa sig till det bästa iaf.
Nu har jag ett hum om hur det kommer bli valpar, Geishas kull kommer födas i början av mars, säkert lagom till polardistans, och blir leveransklara till början av maj.
Om allt går som det ska kommer jag ha en ev två kullar till. Dessa bör bli; parning i mars, födsel i maj och leverans i juli. Är ni intresserade så är det bara att höra av sig...

Jag satt o funderade över vinterns aktiviteter. Jag ska på 1) grönlandshundklubbens vinterträff i Nederhögen, 2) Polarhundsmästerskapen i Hamra, med båda barnen, 3) Samojedmästerskapen i Furudal, ska sova i tält för att hålla nere utgifterna och träna på att sova ute vintertid. Hoppas allt går i lås och att ekonomin håller, just nu ser ekonomin väldigt mörk ut. men som vanligt löser det sig på något vis... Polardistans verkar det som jag får åka på utan handler. Inte mycket att göra... Det blir alldeles för dyrt med hela familjen på vandrarhem hela veckan. Men de skulle få det så tråkigt på campen alla dagar jag är ute oxå,det blir nog bäst det iaf.

God Jul på er alla<3

Inga kommentarer: