torsdag 23 oktober 2008

Om att inte orka

Jag fattar det inte, hur kan man bli trött av ingenting speciellt? Det är inte det att jag bara sitter inne och inte gör något. Jag plågar mig ut med hundarna, åker till skolan och gör allt det där måste men ändå!
Idag har jag sovit ett par timmar mitt på dagen, trots det är jag helt slut och kommer sova hela natten och inte nog med det så kommer jag ha hur svårt som helst att komma upp i morgon när klockan ringer.
Vad gör man? När det är så här funderar man på vilken mening det är att gå igenom allt och plågas, även det som man tycker är roligt känns som en plåga.
PÅ samma vis är det nu som jag brukar duka under för mitt godis-sug, jag (kroppen) kräver socker för att orka en hel dag och det är sjukt. Som tur är har jag inte kommit dit än.
Jag hoppas jag kommer orka piggna till några gånger innan vintertröttheten (jag vet inte annars vad jag ska kalla det då det bara kommer på hösten/vintern till förvåren) tar över helt ocj jag kommer behöva sova 10-12 timmar för att över huvudtaget orka vara vaken en hel dag...

Jag längtar till sängen...

Inga kommentarer: