måndag 20 oktober 2008

Nu har jag gjort det igen... 13-spann, hur gôtt som helst *hi,hi*

Helgen har varit verkligen blandad...
Det startade med fredag som flöt hur bra som helst;
Jag pluggade intensivt till kl 14.30 för att sedan gå ut och gå 9 km med stavar i väldigt kuperad terräng. Jag har lite ont i benhinnorna så jag tar det lite lugnt ett slag. Efter det handlade jag för helgen och direkt jag kom hem laddade jag bilen/kärran med hundarna så jag och Mats stack ut och körde. Jag utnyttjade verkligen dagen hur bra som helst.
Lördag gjorde jag inget annat än befann mig på resande fot, körde, hämtade, kollade på ishockey osv. Blev absolut inget gjort alls.
Söndagen gjorde jag det igen!! Jag körde ett 13-spann med samojed(9st) och grönländare(4st) tillsammans med Christina och deras hundar. Enligt Håkan blev det 17,7 km som hundarna drog utan hjälp (utom i en uppförsbacke) fyrhjulingen. De imponerade, speciellt mina som inte är i lika bra kondis som deras hundar.
Jag är lite fascinerad över hur lätt det är att sätta ihop mina hundar med andras, inga diskussioner, bara jobb. Hur nöjd som helst är jag. Mina bestar har sina ljusa stunder...

Jo, lite förvånad blev jag när jag ringde till jobbet och en person svarade som jag inte alls förknippade med det jobbet. Snacka om att man blir tagen på sängen. JAg hörde direkt vem det var och det enda jag sa först var: "Vad gör du där?? Du ska inte vara där??" Jag i ett nötskal. Jag har fått en gammal arbetskollega som ny arbetskamrat... Väldigt roligt, jag har inte hört av denna person på flera år och trodde definitivt att den var i ett utomeuropeiskt land, men oj så fel jag hade. Väldigt roligt att få prata lite och uppdatera vad som hänt mm. Får se om vi snart får jobba ihop. Det vore inte fel, tror jag iaf...

Idag har varit rörig och helt utan resultat. Jag har försökt pluga men motivationen har varit väldigt låg. Jag har gjort allt annat tror jag. Ringt en massa samtal, kollat info (om annat än skolarbetet osv)Sammanlagt har jag nog fått ihop till ca 2 timmars plugg på 6 timmar, inte så bra... Men i morgon ska jag och Linda köra hund tidigt så har jag resten av dagen på mig. Vi ska köra med min fyrhjuling med alla 9 hundarna. Jag börjar få finess på det här, tycker ni inte??

Till lite skryt:
Jag har gått ner 6 kilo nu sedan jag började springa. Jag är väldigt stolt över mig själv. Min morot är nog till viss del polardistans. Jag bara längtar nu.

Puss och kram!!

Inga kommentarer: