fredag 17 oktober 2008

Ja, jo, alltså, hmm...

Fick en kommentar om att jag uppdaterar mitt liv ofta... Ja, gör jag det eller är det för sällan??
Igår var det här 4 tjejer från hundsportgymnasiet, år 1, för att hälsa på våra hundar.
De fick sig nog en upplevelse som hette duga... Samojederna låg och satt, krälade i deras knä samt ålade på golvet framför dem för att få tillräckligt med uppmärksamhet. Grönlandshundarna såg till att passa på att göra sånt de aldrig annars får göra, typ, hoppa, klättra på dem osv.
Stackar tjejer var så smutsiga när de gick härifrån att jag nog skrämt dem för alltid för polarhundar.
Men jag måste säga att de överraskade mig ordentligt; de ville verkligen gå in i hundgårdarna till grönlandshundarna och hälsa, och de blev inte skrämda av deras oborstade hälsningar.
Stor eloge till tjejerna, mina hundar får ju inte så mycket påhälsningar i hundgården så det var en väldigt bra erfarehet för dem oxå.

Just nu består mitt liv at 4 saker;
1) Plugga, plugga, plugga...
2) Familjen...
3)Städa o laga mat
4) Träna, både mig och hundarna...
Men vad består livet av annars?? Jag trivs som bara den, enda kruxet är att jag har 4 viktiga tentor som kommer snart och den pressen känns väldigt, VÄLDIGT jobbigt...

Dessutom har tvättmaskin gått sönder så jag måste komma på hur man får bort fronten för att komma åt två skruv som har gått av så jag kan tvätta igen.
Normalt tvättar jag en till 2 maskiner per dag och nu har den stått sedan i söndags, gissa om kläderna börjar ta slut. Inte kul, jag behöver ju inte mer att göra än det jag har just nu!! Det kostar ca 1000kr att lämna in den men de pengarna behövs hemma istället.
Bättre att jag gör det själv. Håll tummarna att jag klarar det!

Nu återstår mina studier, jag måste plugga igen!!

Inga kommentarer: