måndag 14 juli 2008

Jag har haft en härlig, ledig helg...

Det var ett tag sedan jag hade ne helg som jag inte hade något inplanerat på helgen. Jag har njutit och gjort lite som jag har velat under en längre tid. Nu är planteringarna av klätterväxter klara vid hundgården, det är bara att vänta på att de ska växa så jag får som jag vill ha det. Framför altan har jag planterat en aronia-häck och så ska jag ha rosor på kortsidan av altanen. På kortsidan av huset har jag planterat två klätterrosor som ska bli gula och fina. OCH ÄNTLIGEN!! Vi har börjat sätta upp staket runt tomten!! Tja i alla fall så har det kommit upp några staketstolpar. Men fler ska det bli. Vi börjar mot de nya grannarna så det blir lugnt åt det hållet i alla fall.
Fredrik har nu dykcertifikat "advance" AOW (advance open water). Han och min pappa var i Oslo och gjorde slutproven. De fick dyka på 21 meters djup samt vrakdyka och Fredrik tyckte det var helt suveränt. När man är under 15 får man inte dyka djupare än till 21 meter m en de nadra vuxna fick gå ner till 30 meter om de ville, det var dock några som tyckte det räckte med 21 meter de med. En fantastisk upplevelse sa de att det var i alla fall. Jag är väldigt avundsjuk så jag ksa ta mitt advance-cert så fort jag känner att tiden finns och just nu känner jag att det inte finns det...
Nu måste jag dock jobba vidare... ( vad var det för idiot som sa att man måste jobba? Den borde få ett kok*****, skoja bara men idag hade jag hellre stannat hemma*suck*) Vi hörs/syns!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hälsa Fredrik och gratta homon till "certet"
//Marie

Unknown sa...

Det ska jag göra;)//Sofia