tisdag 15 juli 2008

Funderar och planerar...

Idag har nummerlappar kommit inför Ransäter! Det har jag väntat på med spänning Det blev domarändring på båda raserna! Och nu är det oxå olika ringar! För grönlandshundarna så går de som nr 2 och 3 (det är bara de två) i sin ring och samojederna (25 st) startar direkt. Som tur är så startar samojedvalparna först men jag vill ju se allihop!! Av grönlandshundarna har jag anmält Starke och Sol!! för en gång skull. Jag hoppa jag kan få lite hjälp på plats av någon för annars blir det svettigt när jag ska in och ut med hundarna direkt.
Min plan för utställningsdagen är enkel och ändå komplicerad; Jag slutar jobbet senast kl sju ( men jag hoppas på att kunna åka senast halv och att vi har en lugn natt med få patienter), åker direkt hem, rastar hundar och packar in i bilen. Sticker direkt till Ransäter för att hinna packa ur allt och få ut hundarna in på utställningsplatsen, det lär bli typ minst 3 turer fram och tillbaka till bilen... Upp med tält och burar och in med hundarna. Löpning och värmning med grönlandshundarna till ringen, där har Krille lovat att hjälpa mig att hålla den som jag inte visar*puh, tur det finns änglar *. Direkt vi blir klara där så gäller det att vara snabb som sjutton tillbaka till samojedringen och hoppas jag hinner se Hebbe och Arvid som går i unghundsklass, hanar. Från min kennel är det anmält 6 hundar (5 hanar) samt att jag anmält Geisha ( får hon certet blir hon både svensk och norsk, fatta att jag håller tummarna). När alla mina samojeder (och grönlandshundar) är klara ska jag åka hem och SOVA. Jag börjar jobba kl 21.00 igen... Om någon, mot all förmodan går vidare så kommer jag lägga mig i ngr timmar i bilen för sova måste jag få göra...
Innan Ransäter kommer så ska jag hjälpa Ronja och Alva med lite utställningsträning samt se till att Alva blir ordentligt tvättad och borstad... Plus att mina måste vara helt färdigborstade innan för på plats hinner jag knappt finjustera. Det ska nog gå bra ändå.
Det är meningen de(Ronja och Alva) ska åka med till Ransäter så Ronja får nog stå ut med mitt stressande... Men det är en bra tjej så det ska nog gå bra.
Håll utkik för nu är vi på g! Lr håll tummarna iaf

Inga kommentarer: