lördag 21 januari 2012

Fredagskväll i Lysekil

Måste ju berätta om min fredag... Jag vaknade vid 15.10 av att en mycket stressad Rasmus ringer och vill att jag kommer NU och hämtar honom för han är så trött... Jag har ju precis vaknat och ska packa så det gör jag inte, han blir ju sur såklart men jag ska ju köra honom och en kompis till Deje på LAN som Fredrik är med och arrangerar med kommuns ungdomscentrum. Har varit massa diskussioner kring det gör men alla ungdomar uppskattar verkligen arrangemanget. Fredrik har fått massa beröm för arbetet han gjort, han brinner ju för sånt här.
Ja i vilket fall så ligger jag och drar mig till ca 15.45 men sen inser jag att jag måste packa för direkt när jag kört Rasmus så måste jag åka till Lysekil, det är ju ändå en bit att köra. Rasmus kommer hem och lägger sina grejer i bilen medan jag försöker göra mig i ordning, packa och äta lite samtidigt hundarna måste ju rastas innan jag åker med. Men till slut kommer vi i väg, hämtar Johan, svänger förbi Ica i h tillslut till LANet i Deje. där träffar jag på lite vänner, pratar en stund men inser att jag måste bara åka annat blir jag väldigt sen till Marina.
Kommer iaf iväg, ska bara ringa en kompis för att meddela en sak men blir sittandes med henne i 2 timmar i tel, då går resan snabbt! Väl framme så så möts jag av Marina och Anders i dörren med ett glas vin, de är bara helt underbara!! Vi käkade det godaste skaldjursbord man kan tänka sig med med havskräftor, räkor och helt underbart goda musslor (måste verkligen få receptet!). Vi drack en massa vin och tjatade hur mycket som helst. Måste ju säga att Anders är ju alldeles för go, han var med och käkade men sen gick han för att "vi ska få prata ifred". Hur många har män som är så omtänksamma?!
Idag blir det en njutdag, vi ska ta en långpromenad m hundarna, handla och sen blir det tydligen fest här ikväll. Deras grannar kommer och käkar så det blir inte så allvarligt men mycket trevligt.
Blir en rapport om detta på söndag tänkte jag :-)
Nu ska jag nog somna om en stund, är ju faktiskt ledig :-P
Ha det skönast!

Inga kommentarer: