fredag 19 december 2008

Äntligen ledig några dagar...

Jag kan inte beskriva känslan när pressen släpper... Att ha gjort det jag ska trots alla motgångar och stark brist på engagemang. Idag har jag gjort den tentan jag hade och det grupparbetesgranskningen som vi skulle lämna in idag. Känslan att slippa pressen är obeskrivlig. Allt bara rann av mig, all stress och press försvann. Himmelriket infann sig.
Hela eftermiddagen och halva kvällen gjorde jag alla nödvändiga julklappsinköp och till min förvåning blev Mats sur! Han jobbade till 16 o sen bjöd mamma o pappa på mat på Napoli. När vi skulle ut o julhandla, som han normalt hatar..., så blev han sur över att jag hade redan köpt julklappar. Hur gick det till?? Jag fattade inget och orkar inte med honom när jag surar, då känns det som det kvittar! Varför?? Inget jag gör duger tydligen...
Ja ja, hemma är allt i kaos men nu finns det en ljusning, i morgon ska vi se på Rasmus som har cup I Karlskoga och vi åker hem tidigare för vi är bjudna på julbord med julkonsert (Peter Jöback) av FBK i LLA. Efterfest i deras VIPlounge o en massa trevligt, Inte fel va? Men då får vi hoppas att gubben slutat surat tills dess. Nu ligger han o sover så det borde bli bättre än nu iaf.
Ja och så har jag gjort en helomvändning. Jag har alltid haft en ríktig gran och avskytt plastgranar... Nu har jag köpt en! Mina tankar går åt alla träd som sågas ner för att stå inne en vecka o sedan kasseras, mkt onödigt när jag tänker efter. Den här granen är helt ok och kostar lika mkt som en vanlig "äkta" gran. Ekonomiskt helt ok oxå alltså... Wow, nu tänkte jag båse ekonomiskt OCH på miljön...
Ja, ja jag ska var bakfull på söndag o julpynta lite mer samt påbörja julstädningen. Sedan ska jag städa måndag o tisdag för på onsdag var det någon som sa att det var julafton, hur nu det kan ha slunkit in så tidigt??
CYA
...och GOD JUL så klart om jag inte får tid att kladda ner mer innan...

1 kommentar:

Tjej 87 sa...

PLASTGRAN 4-ever! God jul o gott nytt år!