onsdag 3 december 2008

Det snöar...

Det snöar ute, jag vet inte om jag ska bli glad eller gråta.
Grejen är att jag vet ju att det inte kommer ligga kvar, det kommer smälta och bli en isgata så jag inte kan köra hundarna. Frustrerande för jag älskar verkligen när det snöar ute. Allt det här vita som gör hela världen så vit stillsam och fridfull. Helt plötsligt dämpas alla ljud och det är mycket ljusare ute, hela jag blir bara fylld med en obeskrivlig glädje...

Till något annat... Lite trött blir jag på jobbet. Det var ganska länge sedan jag jobbade sist. Jag tog en patienttransport till Arvika som tog ca 2 timmar. När jag kommer tillbaka så är alla upprörda, kvällspersonalen hade gått på och de hade letat efter mig i en timme!! Då hade den sjuksköterskan som var arbetsledare för dagen GLÖMT att jag hade åkt! Hur hjärndöd får man vara, har man inget ansvar som ssk?? De hade kollat överallt och trodde jag hade gått och lagt mig i ngt vilrum och somnat?! Det har ALDRIG inträffat! Jag är den som alltid jobbar och sliter, jag vill inte sitta och inte göra något, måste hitta på saker hela tiden. Nej, jag kommer inte höja den personen till skyarna. Sedan kunde hon inte erkänna att hon var slarvig?! Nej, fy... Den typen av människor orkar jag inte med.

Idag blir det ingen springning ehller, det regnar ute och jag har ingen längtan efter att bli förkyld. Jag får springa en dag i helgen ist, i morgon så går jag i skolan på fm så då hinner jag inte och på em/kväll ska jag jobba igen... Hoppas den turen blir bättre än dagens.

I helgen kanske jag åker till Jonsbyn och kör lite hund, det beror på hur allt fungerar...
Nu sak jag göra mig lite te så ska iväg o handla sen!
Syns!!

Inga kommentarer: