tisdag 30 december 2008

Kaos, fullständigt kaos!!

Barnen fick i julklapp att de ska få sina rum omtapetserade och vi bestämde att det var lika bra o lägga in nytt golv till dem oxå.
Fatta hur mkt grejor de har på sina rum?!
Vi har alltså tömt rummen helt och Mats arbetar i båda rummen samtidigt för att vinna tid. Vi har fyllt varenda vrå hemma med deras saker.
För att detta inte ska vara nog så har vi from igår 3!! löptikar hemma som inte går att ha tillsammans OCH 2 hanar som inte ska para dessa, dvs Garp ska para en av dem. Alltså det är hur rörigt som helst och mitt upp i allt så har jag en gubbe som blir grinig av att det är rörigt hemma, just nu vill jag bara ha ordning på allt och få rummen klara.
Att rasta hundarna i omgångar är ingen höjdare, det blir en väldig massa olika turer ut med hundarna. Och så jobbar jag igår och idag så jag kan inte vara hemma och hjälpa till, men vi behöver pengarna så jag kan ju inte gärna säga nej till jobb...
Men barnen rum kommer bli så fina.
Fredrik har valt en mörkgrå tapet och får ett ekgolv i sitt rum. Det kommer bli en bra kontrast tror jag. Hoppas bara han tycker om det när väggarna kommer upp oxå.
Rasmus har var en rödbrun tapet som oxå kommer passa väldigt bra med ekgolvet. Han var inte lika bestämd med hur han vill ha det så jag fick vara med lite mer och bestämma.
Jag hoppas de blir nöjda båda två.
Sedan får jag väl ut och shoppa mattor och gardiner till bådas rum, det kommer ju inte passa med de som de har just nu.
All träning ligger just nu på is, jag ska försöka ta mig ut ikväll med hanarna, det är ingen ide´att försöka köra med löptikar i spannet. Men vi får se. Hoppas bara Fredrik har lust att följa med mig.
Nu ska jag jobba lite innan det är dags för att åka hem och försöka få lite reda i röran...
Synes...

Inga kommentarer: