måndag 15 december 2008

En intensiv helg...

I fredags var jag uppe i Horssjön och körde hund igen och det fungerade väldigt bra. Den här gången fick jag sällskap av Christina. Hon startade först och jag kom lite på efterkälken eftersom jag fick en hel del trassel och strul och jag har inte riktigt sådan pli på hundarna att jag kan få dem att stå still när det inte är möjligt att ankra fast dem. Detta gav en hel del åkande på magen/ rumpan/ ryggen med handen i handlinan så jag inte skulle tappa dem... På lördagen hade jag en enorm träningsvärk i överarmar, axlar och skuldror samt mage. Att man använder dessa muskler hade jag aldrig anat.
Lördagen startade med tenta och fortsatte med lite handlign och städning eftersom släkten kom för att fira Mats som nu är stenGAMMAL!! Nu är han 35!! Han fick en massa kläder och presentkort på IKEA så nu ska vi börja med vårt sovrum så vi blir klara någongång... Det ska bli kul. Efter alla åkt försökte vi få igång 4-hjulingen, fruktlöst... Inget kul med grejor som inte funkar.
Söndagen blev det en långtur med hundarna, vi var uppe på Horrsjön som vanligt och vi var ute i 3 timmar, även denna gång åkandes liggande/sittades efter hundarna pga deras ovilja att vänta tills jag är klar med uttrassling av linor (mer träningsvärk). Garp och Sol var trötta när vi kom tillbaka men de andra hade nog kunnat gå ett bra tag till. Grönlandsvalparna hade nog kunnat gå dubbelt gissar jag. Det var så vackert och helt underbart att jag eg inte ville åka hem. Men plikten kallade och jag hade lite skolarbete som jag var tvungen att få färdigt.
Appropå skolarbete så är jag helt utsliten nu, det känns som jag inte orkar mer nu och det är två tentor kvar, ett eximinationsarbete och en studieuppgift. Jag tror jag drunknar... Men två av grejorna ska vara klara den här veckan o resten i januari... Det gäller att ha modet uppe och stå ut så känns det bättre sedan när man har klarat det. Jag vill ju verkligen fixa detta, bara det att jag är så sliten just nu...
Ha en snöig vecka och lid med mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

lite bilder kanske...?? ;-) Vill ju se va vackert de va ... ;-)