lördag 4 oktober 2008

Utställning och annat tjafs...

Hela veckan har gått som i raketfart. Jag förstår inte vem det var som fick för sig att tiden ska gå så fort, allt går ihop i en enda röra.

Veckan har bestått i att göra saker som jag haft lite på efterslänt och en viss planering för helgen. Jag har hunnit träna lite själv och träna hundarna lite, det är väl det enda som jag har kunnat ägna åt mig själv. Resten har bestått i skola, läxor, barnens aktiviteter och städning, tvätt och en del förenings jobb *puh* Jo jag har ju jobbat lite oxå.

Idag gjorde jag och Christina en snabb visit till Norge och Kongsvinger med Garp, Spira och Nallo och hoppades på att få med oss något cert hem iaf men icke, Garp fick en slät etta, Spira fick en tvåa och Nallo gick bäst och fick 1a ck 3vinnarklass med res cacib. Grattis Nallo/Christina även om det var certet ni siktade in er på.

Carina; Vitkinds kennel, och Eva, Lejonbols kennel, tog svängen förbi och kom in på en fika, det var väldigt trevligt trots att vi har det så stökigt hemma. Vi hade mycket att tala om, bla förslagen på de nya meriteringsreglerna och främst cert i bruksklass... Åsikter måste man ha, speciellt om det ligger en nära till hjärtat, har ni åsikter -->kolla in grönlandshundklubbens forum för detta: http://dragmeritering.forum24.se Endast åsikter, inget annat!! Där behöver man inte gå ut med namn utan vi behandlar alla åsikter lika oavsett vem som ha skrivit det.

I morgon är det utställning i Västerås, SPHK, med avslutande diskussioner om just ovan regler. Det kommer bli en enormt lång dag, det är 71 vuxna samojeder och 21 samojedvalpar anmälda. Grönländare är det bara 5 st, två är mina... Av samojederna kommer 4 från mig, Mani, Spira, Alva och Hebbe. Det ska bli väldigt trevligt att träffa alla igen, speciellt Ylva och Hebbe.

Håll nu tummarna för oss i morgon, det vore ju roligt om Mani skulle få sitt första cert men risken för det är ju i princip obefintlig, dock större än för grönlandshhundarna som risken är lika med noll...
Glömde bort det värsta, det ska storma i mrg, hela dagen... Hur kul är det?? Blöta jävliga hundar som sak hålla sig fina hela dagen*iack*

Dagens *burr* från lilla mig i regnet

Inga kommentarer: