fredag 31 oktober 2008

Att inte göra det man borde

Nu har jag lite dåligt samvete för jag inte har uppdaterat om vad jag gjort och hur allt är.

Förra helgen var jag ute med några klasskamrater från grundskolan, vi käkade mat och tog några öl och det var väldigt trevligt. Det blev inte så sent för en av oss var tvungen att ta en tidig kväll men vi njöt av tiden vi hade. Den ena av de som kom har jag faktiskt inte träffat sedan vi gick ur nian så det var ju xtra trevligt. På väg hem så blev jag kär... Patrik hade två helt underbara katter, Ocikatter, som jag bara inte kude låta bli att kela lite med. Jag vill ha såna!! Men det får bli när jag har en fetare plånbok o mina två nuvanade katter har gått hädan... Men vill, vill, vill!!! Ja, ja... Det sa Mats när jag kom hem och berättade om dem, fy vad tråkig han är... Men det är kanske bra, annars hade vårt hus varit fyllt av djur av alla de slag, för jag vill, jag vill, ganska ofta!!

Den här veckan har gått i pluggningens anda. Jag har enbart ägnat mig åt att plugga så jag har varit hur tråkig som helst. Hade i början av vecka dåligt samvete för hundarna men de har åkt på en förkylning så tre av dem harklar sig och nyser så fort de rör på sig så vi ska nog ta det lugnt ett tag. Jag har aldrig haft förkylda hundar förut så detta är en helt ny upplevelse. Hoppas det inte blir långvarit eller att de får någon följdsjukdom men det borde de inte få, de är ju i väldigt bra kondition.

Jag ska plugga hela helgen och familjen säger att jag måste fira min födelsedag trots att jag eg inte vill så jag har bestämt att jag vill att de kommer på söndag kl 10.00 på fm så ska jag bjuda på frukost-fika med något gott efteråt. Då har jag resten av dagen o plugga på.

Dock måste jag få min sk sambo, som aldrig är hemma, att han måste faktisk hjälpa till med städning och matlagning och att han måste vara hemma ibland. Igår var han i förrådet till kl var tolv på natten, det är ju så man undrar vad det är han undviker, mig?? Ja, jag är inte så misstänksam av mig som det låter men, men... Så länge han låter mig ha min hobby så får jag ge utrymme för hans men LITE kunde han ju hjälpa till. Iaf när jag snart har TVÅ stora tentor.

Och detta med att fylla år?? Varför?? Jag vill inte veta hur gammal jag är varför ska jag fira det?? Inte får jag det jag vill ha i present heller... Och det är inte det att jag bara vill ha en massa dyra saker men jag önskar mig saker som jag vill kunna använda när jag kör hund tex. pannlampa, bensinbrännare, liggunderlag osv. De kunde ju ge mig presentkort, men nej! Mina föräldrar vill inte bidra till min "hemska" hobby som bara kostar pengar...

Nej nu ska jag inte gnälla mer. Jag vill bara helgen o födelsedagen ska vara över, då blir allt bättre o jag kan koncentrera mig på nästa tenta.

Nu ska jag ut o mata hundarna, sen kallar sängen!!
Sov gott!!!!

Inga kommentarer: