måndag 13 oktober 2008

Jag planerar och drömmer...

Jag har bestämt mig!! Jag ska köra Polardistans!!
Det här är den första säsongen som jag har hundar om jag känner skulle klara att genomföra tävlingen. Eller ja, tävling, hmm. Organiserad tur blir det för mig men ändå. Jag har typ 3.5 dygn på mig att fixa det. Jag måste köra ca 4 mil/dag men det ska ju inte vara några problem, troligen kan jag köra ca 6-8 mil/dag men vi får se...
Bara beslutet är en stor grej, jag har under flera år pratat om att jag ska göra det men det har blivit av pga hundarna har brustit på något vis. Garp har varit det största problemet men sedan har jag fått tagit bort någon hund oxå.
Nu har jag minst 2 hundar att köra med och kanske har jag ett antal hundar som jag kan låna in.
Jo, alltså, jag ska köra 160km ska jag nog tillägga, inte 300 km. Jag måste ju testa först hur det känns. Det lägsta jag har kört hittills är ju bara 7 mil så det är ju lite skillnad.
Anmälan ska in innan 31 november, efter det blir det dyrare och det är ju onödigt. De pengarna kan jag spara till utrustning som jag behöver.
Jag har två måste som jag måste skaffa mig:
1) en riktig SILVA pannlampa
2) ett THERMAREST liggunderlag, 5cm
sedan har jag ett borde, dvs om jag har råd:
3) en bensinbrännare till trangiaköket

Är det någon som har något till salu? Alla förslag mottages tacksamt!! Begagnat är alltid välkommet, Nytt är dyrt...
Lite sponsorer skulle sitta fint... All sponsring mottages tacksamt*skojar*

I går kväll satt jag och kikade på korten från förra årets PD, jag längtar så... Det slutade att jag drömde hela natten om att jag skulle köra och jag planerade i drömmen om hur jag skulle packa släden och förbereda allt.
Nu vill jag att det blir MARS!!!

*Längtar*

1 kommentar:

Tjej 87 sa...

Du uppdaterar ditt liv ofta ;)