måndag 6 oktober 2008

Hur kan Västerås vara så j-vla blött??

Jag fattar inte...
Att ha den oturen att en utomhusutställning med rekordmånga samojeder genomförs i hällregn!!
Mina hundar var genomsura, flera av de hundarna jag visade saknade dessutom päls så de såg helt ..... ut. Men alla var så glada och trevliga trots lång väntan och regnet. Den person som åkte hem utan att vara blöt vill jag träffa. Själv kände jag det som om någon stod med en hink med vatten och hällde innanför kragen nedför nacke och rygg. Inte helt angenämt kan jag meddela. Meningen var att vi skulle efter utställningen åka på möte om meriteringregler. Det blev inte så. När vi väl var färdiga med avelsgrupp och uppfödargrupp så var jag så trött och blöt att jag bara längtade efter en varm dusch och en säng...
Resultatet blev i alla fall att Mani blev 5a i bästa hanhundsklass med Cert!! Nu har han äntligen fått ett väldigt efterlängtat cert! Hans dotter, som ägs av Lena Lindberg, blev dessutom BISvalp (BIR av totalt 21! samojedvalpar), hon var väldigt fin och pappa upp i dagen.
Ronja var med och visade Alva och det enda som domaren hade att påpeka på henne var att hon rörde sig instabilt. Tja, det är ju inte så konstigt. Hon fick ju knappt röra sig hos sin förra ägare och Ronja och Alva har precis börjat träna. Det kan bara bli bättre! Till nästa sommar kommer hon röra sig som en gudinna.

Idag har jag frusit och varit så fruktansvärt trött att jag till och med somnade i skolan när vi hade en kort rast. Hur många är det som gör det? Jag är nog den enda. Direkt efter skolan åkte jag hem och sov en timme, det var så gôtt...
Lite träning blev det i kväll igen, Mats sprang med Garp och Geisha, totalt 11 km medan jag tog Mani och vi valde 8 km. Den här gången blev det nog 6-6,5 km joggning resten gick jag. Hade så ont i benhinnorna och i knät så jag hoppas det inte blir värre. Ska smörja benet med en salva pappa tipsade mig om. Den har lindrat förut men då hade jag inte så ont som nu. Hoppas det går över innan onsdag för då ska jag ju ut igen...
Nu ska jag försöka göra lite läxor innan jag lägger mig...

Plugga sött och god natt!!

Inga kommentarer: