söndag 13 mars 2016

Vi har börjat renovera igen!! Yippi!!


Efter ett långt uppehåll med renovering, mest pga bristande energi och att andra saker tagit all energi att hantera så har jag lyckats övertala Peter att vi skulle ta tag i renoveringen igen. Det blev vårt sovrum den här gången. 
Började för några veckor sedan med att riva tapeter, har målat taket och spacklat. I fredags hämtade jag tapeterna som jag beställt och satte upp dem, tyvärr tog jag en rulle för lite så fönsterväggen saknar några våder. Har beställt en rulle till som kommer tisd hoppas jag. 
I morgon köper jag golvet och vi börjar lägga in det. 
Det är sååå spännande och ger mig så mkt energi att få ordning på saker. Rummet skulle ju renoveras när vi flyttade in för 17 år sen men blev aldrig gjort. Skönt med Peter är att vi får saker gjorda, inte bara pratar om det. 
Här kommer lite bilder på renoveringen. Fyller på med bilder senare ju mer vi blir klara...
Före:
Spacklat:
Tapetserat, förutom fönsterväggen där det saknas våder brevid o under fönstren. 

Inga kommentarer: