torsdag 14 januari 2010

Att testa en ny träning

Nu har jag och en kompis testat en ny träning, boxercise. Jag hade inte några speciella förhoppningar utan gick dit med ganska öppet sinne. Dock trodde jag att jag skulle ha väldigt svårt att hänga med i, vad jag trodde skulle bli, högt tempo med svåra kombinationer.
Det visade sig att det inte var så alls, jag hängde med fint och tempot var precis som man gör det. Det var lätt att anpassa det till min och min kompis nivå och träningen gav massor...
Så här efteråt så skakar musklerna så fort jag ska göra ngt statiskt... Värst är det med knäna. Jag är så otroligt dåligt tränad i knäna eftersom jag har opererat mitt ena knä och är lite känlig så gör det att man avlastar knäna omedvetet och är obekväm med att träna vissa övningar, men med boxercisen var det inga problem, det var inte för långa repetioner, ja allt var precis lagom!
Helt underbart och nu är jag sådär gott trött i kroppen....
Värre blir det i mrg, då kommer jag verkligen ha hemsk träningsvärk och kommer väl knappt ta mig ur sängen men då ska jag ge mig ut och köra skidor med hundarna! Hur jag nu ska orka det för det om ngt tar på knäna, att parera och stå bakom hundarna med böjda knän och skate:a i uppförsbackarna. Det ska bli gott iaf att komma ut med hundarna en sväng.
Det är ju inte så kallt här nu så det kommer väl bli väldigt varmt att jobba bakom två galningar...
Ha det underbart!!

2 kommentarer:

Ulrica sa...

hejaheja!! :) härligt!!!
Träningsvärk unviks bäst med lång stretch ;) (som om ja själv gör det haha)
Syns på funbeat! ;)

Unknown sa...

Det spelar ingen roll om jag stretchar, jag får värk ändå. Dessutom ska jag inte stretcha då jag är överböjlig och om gör det ordentligt sås om man ska göra blir mina leder ostabila...tyvärr... Jag kan sträcka ut lite men ska inte stretcha...