måndag 4 maj 2009

Lite bra o massa bedrövelse...

Först ska jag berätta det bra; Idag, när jag sprang, så visade det sig att jag har förbättrat min tid, sedan jag började förförra veckan, med 15 minuter på 5 km. Helt underbart. Men det betyder oxå att jag hade en helt bedrövlig tid från början men det ska jag inte hänga upp mig på. Det viktigaste är att jag förbättrar mig.
På två veckor har jag dessutom gått ner ca 1,5 kg. Det känns helt underbart det med. Jag har som "mål" att gå ner 10 kg innan jag ska starta i polardistans 2010 oxå. Då ska jag starta med egna hundar och genomföra det! Jag hoppas bara jag har satt det som rimligt mål, men det gick så bra i höstas så jag hoppas det håller i år med och nu har jag ju startat mycket tidigare, typ 5 månader. Och det är ju mer än 10 månader till start.
Till min/vår bedrövelse; Det är ett stort hål i badrumsväggen! Hela väggen har visat sig vara kraftigt fuktskadad, det finns ingen gips kvar utan väggen hålls ihop med fogmassa mellan klinkerplattorna och det som finns kvar av fuktspärren. Troligen är det ett fusk jobb... Med vad hjälper det oss? Nu letar vi med ljus och lykta efter en duschkabin som vi kan ha tillfälligt på toaletten som vi eg har tagit bort och numera är hundrum och tvättstuga. Nu måste vi renovera hela badrummet, något som vi har tänkt göra men inte förrän jag har slutat skolan och börjat jobba igen. Det kommer inte bli billigt heller, vi vill ju göra det ordentligt, så som vi har tänkt det göra. Inte fuska något...
Det verkar inte ta slut på all bedrövelse... Men vad gör man? Vi måste ju lösa det, det går ju inte att bara sätta sig ner och ge upp...

1 kommentar:

Marie sa...

Vad jobbigt med hålet i väggen! Hoppas ni hittar en duschkabin snart och att lagningen inte blir allt för dyr! Vi ses på torsdag!
KRAM!!