lördag 6 oktober 2012

När alla marginaler tar slut!

I torsdags så tog jag ett jobbigt beslut som jag funderat på senaste veckan. När man inser att alla marginaler tagit fullständigt slut och man konstant går på reserven bara för att överleva. En sjukdag skulle ha gjort att allt rasat som ett korthus och just nu finna det saker som är viktigare i mitt liv, saker som jag absolut inte kan eller vill välja bort.
Jag har hoppat av min utbildning. När mina grabbar är lite äldre så kan jag göra ett nytt försök med mycket bättre förutsättningar.
Jag inser att man måste få ha lite livskvalité, få unna sig sånt som gör livet värt att leva. Allt kan inte vara krav! Idag känns grabbarna, Peter och träningen som ljuset i min vardag. Och så vill jag ha det!
Känslan när man tar ett jobbigt beslut och man blir med ens så lättad och får en liten xtra energi bara av att slippa bördan, ja den känslan är enorm. Precis så kände jag! Mycket av min konstanta press och oro försvann, jag blev mycket mer tillfreds och lugn... Jag kände till och med lust att hitta på saker så jag har bokat in ett par grejer framöver! Kommer berätta om det lite närmare inpå...
Nu ska jag njuta av min helg, i morgon blir det tjejkväll m Annika, ska bli helt enormt kul!!

Inga kommentarer: