tisdag 30 oktober 2012

En "sån där" dag!

Idag har jag haft en "sån där" dag. Alltså när inget eg är fel men man bara är sur, grinig o avig. Inget känns bra o inget passar.
Vaknade utvilad i god tid, hann städa o laga mat, äta, fixa m hundarna, prata m ungarna, hänga tvätt osv innan jag kom iväg till träningen.
På träningen började jag idag ett nytt träningsprogram, av Peter, som jag ska köra i 9 veckor. Träningen gick riktigt bra, allt flöt o jag fixade mkt mer vikter än jag gjort tidigare på samma övningar. Idag blev ett bröst och biceps-pass. I detta nya program ska jag lyfta mkt tyngre, mindre cardio/pump men ändå köra riktigt tungt/hårt så muskeln inte fixar en rep till på varje set. Detta innebar tydligen (jag är lite trögfattad så jag fattade inte det tidigare) att jag inte kommer upp i puls/adrenalin och inte alls blir lika svett som jag brukar. Då kommer inte heller samma känsla av tillfredsställelse heller tyvärr, skit oxå!! Men å andra sidan så kommer det bara vara så här denna veckan och om tre veckor resp sex veckor. Det är ett 3-veckors rullande schema som jag ska köra... Får kompensera m att köra en massa back-intervaller de här veckorna ist! Ska nog försöka köra lite i morgon om jag hinner annars kör jag nog intervaller i helgen...eller rättare sagt så kör jag intervaller i helgen oavsett.
I vilket fall har jag fått på vinterdäcken på bilen, Peter har varit en räddande ängel o hjälpte mig m denna helt avskyvärda handling *tack,tack,tack* Stackarn höll på hur länge som helst för naturligtvis krånglade det o ena hjulet hade rostat fast. Fast nu är jag ännu mer medveten om att jag behöver ha två nya vinterdäck *skit,skit,skit* Min ekonomi tycker inte om det just nu!! 
Tänkte jag skulle vinna på LOTTO någon dag men i samma andetag som jag tänker det så inser jag att jag nog måste börja spela först...
Nä nu ska jag ta mitt sura, griniga mig o försöka låta bli att fräsa åt omgivningen....kanske lyckas jag tom le! *eller inte*

Inga kommentarer: