fredag 6 november 2009

Lite uppdatering...

Ja senaste tiden har det varit alldeles för mycket för mig så jag har helt inte orkat blogga något. Inte för att det har hänt så mycket för den delen heller. Jag har kört hundarna en del som avslappning och alla, utom Geisha, har verkligen gått väldigt bra. Känns lite skönt för jag ska testa ta dragprovet på grönlandshundklubbens vinterträff. Ja Geisha är bara sur och grinig, troligen ska hon löpa snart, så hon gör som hon tycker när vi ska köra. Vill inte lyssna alls.
Mani är fortfarande hos fam Nisula och sista rapporten av Håkan hade de utökat distansen till 37 km som längsta tur. Mani är nu uppe i ca 80 mil hittills denna säsong och verkar hålla bra i tassar och resten av kroppen. Håkan meddelar att han är väldigt nöjd hans insats så det känns skönt. Lånar man ut en hund så vill man ju att han ska sköta sig och bidra till spannet. Det vore ju häftigt att ha en hund som gått Femundslöpet...
Jag önskar mig mest av allt just nu att ekonomin kunde vara bättre för stressen över att pengarna inte räcker tar musten ur allt. Men jag hoppas på att studierna är klara till sommaren, håll tummarna...
Men jag har gjort(läs; anmält mig till) lite roliga saker iaf... Det första som kommer är Takida på Nöjesfabriken den 20 november! Det ska bli så kul att gå på, jag längtar som bara den!
Det andra är att jag och Leila ska åka till Norge på Norsk vinnarutställning den 28 november, det var så länge sen vi åkte på någon utställning tillsammans, det ska bli helt underbart....
Det tredje som inträffar är att jag har anmält till St Stockholm. Vi åkter till Leila och sover där för att dagen efter åka in till stockholm. Jag åker på utställning och Mats o barnen tar en heldag "in the big city". Barnen har pratat om detta väldigt länge nu såå då slår vi 2 flugor i en smäll! Inte fel alls...
Nej nu ska jag plugga igen, faan vad slitigt det här här men det är inte alltför långt kvar nu om allt går i lås...
Kram på er!

Inga kommentarer: