tisdag 24 november 2009

En skön, jobbig helg, hur det nu kan gå till??

Natten till fredag lämnade vi in vår uppsats till handledarna för en första korrekturläsning och idag ska vi få vår handledning inför inlämning till examinatorn. Det var en helt underbar känsla för vi har verkligen slitit för att få den klar i tid och den blev klar! Detta innebar även att jag vaknade på fredagsmorgonen med världens migrän, i vanlig ordning... Det blir ju så när jag är klar med något som jag har känt mig pressad av. Vi skulle ju på Takida på kvällen så jag unnade mig att sova bort en stor del av dagen och hoppades att det skulle släppa. Av en anledning som jag nu inte vet om kollade jag om det kommit in något resultat på en tenta som jag har haft släpande och jag har var tvungen att klara för att få börja på nästa termin (detta är ännu ett av mina dåliga samveten från förra termin då INGET fungerade) och mot alla odds så klarade jag det!! Vilken uderbar känsla!! Den var ok!! Det var en massa spänningar som släppte då och migränen tog verkligen ett rejält tag. Som tur är fungerar min medicin ganska ok, den tar inte bort det helt men jag var iaf i ett såpass skick att jag kunde gå på konserten, den var skitbra!
När jag vaknade på lördagen så kände jag direkt att om jag lyfte på huvudet så sprängs huvudet, jag kunde inte ta mer tabletter förrän kl 13 så det var bara att försöka sova bort så mkt av tiden som möjligt. En dryg timme efter jag tog medicinen så kom jag upp ur sängen... Hela dagen borta *suck* men det är ju så jag fungerar, spänningen släpper och då kommer migränen. Hela helgen blev återhämtning, man kommer inte igång att göra något direkt efter en migränattack och då denna varade ett dygn längre än normalt så var det bara att bita i det sura äpplet och vila tills jag orkade ta tag i saker igen.
I dag ska vi få vår handledning så jag hoppas vi inte får en massa påbackning och måste komplettera med massor eller ändra på massor.
Till helgen kommer Leila och vi ska åka till Oslo på utställning tillsammans. Det var så länge sen och jag ser verkligen fram emot det!
Ha det gott!

Inga kommentarer: