torsdag 12 november 2009

Ett rejält uppvaknande...

När man inte mår så bra så gör man allt för att det ska bli bättre o man ska bli lite gladare och piggare. Jag har under en längre tid stått med huvudet i sanden och verkligen blundat för verkligheten. Om man är oerhört trött o knappt orkar vara vaken en hel dag så blir det en massa onyttigheter som jag äter. Det brukar vara ett säkert tecken för att det är för mkt kring mig. Det har inte blivit någon träning heller sen mitten av juli vilket oxå är helt bedrövligt. Med andra ord har jag misskött mig på alla sätt och vis men bestämde mig nu i helgen att jag skullle rycka upp mgi, eller dvs det har jag gjort många gånger under hösten men nu gjorde jag iaf slag i saken o satte igång. I måndags började jag springa igen med min egen förmaning att allt är bättre än inget.
Jag bestämde mig för att jag ska i forts spring månd, onsd, och fred så att jag är säker på att det blir av. Bra med rutiner...
I vilket fall så vägde jag mig i morse, bara för att veta hur träningen går. Oj,oj,oj... Det skulle jag ha gjort tidigare. Jag har gått upp 7! kg sen i juni/juli. Det är verkligen illa, så här får det inte vara men nu fick jag verkligen en rejäl spoore att se till att allt sköts ordentligt, jag vill ju inte dö i förtid i någon hjärt-/kärlsjukdom.
I kväll ska jag ta en omgång med hundarna så de får rusa av sig det värsta, jag prioriterar inte dem just nu men de måste ju få sitt.
Ha det gott, nu ska jag ut på en promenad... Skärpning på alla fronter!

1 kommentar:

Nina sa...

Hoppas det går bra med din träning. Jag försöker själv komma igång men fan vad trögt det är....