torsdag 22 oktober 2009

Man blir så lycklig!!

Efter en sådan här tur som jag har haft idag så kan man bara känna sig helt underbart lycklig!
Ja alltså tur som en träningstur med hundarna...
Tyke är så rastlös numera och kräver mkt mer än de vanliga promenaderna så jag lyckades övertala Mats att följa med på en tur med hundarna så alla skulle få rusa av sig lite iaf, han på tvåhjuling och jag med trehjulingen. Mats som har i alla tider hävdat att samojeder inte är ngr bra draghundar (han har dock tävlat med dem i alla år som aktiv, så det beror troligen på hans umgänge som "mobbade" honom på skoj och sa att samojeder bara var vita ulltussa, dvs en tjej-/fjollhund) fick ta Geisha och Tyke och jag som försöker lära mina grönländare att det inte alls behöver ha samojeder i spannet för att jobba.
Idag fattade de! Vi körde inte långt alls, 8 km, men de galopperade hela vägen, både tur och retur! Jag var hellt överlycklig, de krånglade inte alls vid hästarna och gick på sidan av vägen nästan hela tiden. Ingen dykande i diket utan de var så fokuserade så jag blev impad!
Jag är så lycklig... när det för en gångs skull fungerar!

1 kommentar:

ulrica sa...

HÄRLIGT HÄRLIGT!! HOppas det blir mer tid för sånt här oxo nu!! Ska bara... /UÖ