tisdag 4 november 2014

Ja då har man passerat mittlinjen...

Nu är jag tydligen fyrtio då!
Jag har haft en sån åldersnoja sista halvåret men veckan som har varit har varit väldigt bra trots allt. 
Firandet skedde i lördags o jag fyllde eg igår. Jag tog semester i helgen för att få vara lite ledig, har ju knappt varit det i år så jag tyckte det var på tiden!
Torsd hämtade jag Rasmus så vi fick en mysig heldag tillsammans. Fred följde han med mig och tränade hundarna sen åkte vi hem och jag monterade de sista garderoberna som skulle vara i hallen. Skönt att det börjar bli lite ordning nu!
Rasmus skulle döma ishockey i Sunne på kvällen o jag var oerhört trött så när jag grejat klart så tog jag en väldigt tidig kväll. 
Lördag så blev det långpromenad o träning m hundarna sen hem o städa undan plus förbereda för "festen". Jag gjorde en tårta för allt annat var ordnat. Min mamma och Peter hade ordnat det sååå bra! 
Mina föräldrar och Peters föräldrar plus Marina kom, förutom alla tre ungdomarna och Josefin. Josefin hade med sig sin lilla valp som charmade alla!!
Alldeles lagom med folk och inget större ståhej. Jag är såååå nöjd!!
Söndag blev väldigt lugn...eller ...jag hade somnat hur tidigt som helst lörd kväll så jag vaknade vid 7.30 med en längtan ut i skogen med hundarna. Så sagt och gjort, jag klädde mig, åkte upp till hembygdsgården och utgick därifrån. Tänkte jag skulle gå iaf en dryg timme, max två timmar. Sofia i ett nötskal, så blev det ju inte. Jag gick lite vilse, hittade lite svamp osv. Turen blev total 3,5 timmar, underbart både för mig och hundarna. 
Jag blev lite hungrig i skogen så sista timmen planerade jag att jag skulle tillaga en del av svampen när jag kom hem. Peter är lika barnsligt förtjust i svamp som mig så jag tänkte överraska honom med en krämig trattkantarellsoppa, macka med gräddstuvade gula kantareller och lite enrisrökt bog på sidan av. Kan lova det blev gott!!
Hundarna blev rätt akitiga så jag fick bada alla tre sen o så snart jag var klar ringer Anso och undrar om jag vill med och träna!! Naturligtvis!! Har inte varit i gymmet på säkert 5-6dgr!
När jag sen kom hem så blev det lite mys m Peter framför en film o med lite gotta, jag tog morotsstavar och han ville ha ostbågar. Vi har eg slutat m socker men igår så började vi äta enligt LCHF och han ville ha det en sista gång...
Måndag, ja då var det mer än fullt upp!
Först ett träningspass m Anso, sen köra Rasmus till stan, hem o duscha, åka till stan för att luncha m Rasmus och mamma, en snabb sväng förbi barnens farmor och fatfar innan jag lämnade honom vid tåget. Lite ärenden åt mig själv, bla köpte mig välbehövliga skor för skogsturer m hundarna o ett par till vardags. 
Hem och städa lite, fixa lite lyxig middag till mig och Peter, fick besök av Kicki som jag inte träffat på hur länge som helat sen
Ut i skogen m hundarna i sällskap av Kajsa. Tack underbara du för att du följer med mig, uppskattar det väldigt mycket!
När jag kommer hem är jag såååå trött o somnade nog snabbare än snabbast!
Idag tog
Jag mig lite sovmorgon, är mör
I kroppen för Anso kör livet ur mig på gymmet men det uppskattar jag sååå mkt! Det är då man får resultat!!

Nu blir det en promenad m hundarna sen ska jag träna med Anso igen, hon är
En helt underbar person och vi har såååå kul på träningarna!!

Jag kan lova jag trivs oerhört med livet just nu. Är tacksam för alla människor som finns kring mig!
Ingen nämnd, ingen glömd!!

Inga kommentarer: