söndag 26 maj 2013

Så skönt m ledig helg!

Jag har haft en helt underbar helg som inte startade så himla bra. 
När jag kom hem från jobbet i fredags så hade jag grym migrän, hade haft det i två dygn redan och medicinen jag tog verkade inte fult ut. La mig för att sova men somnade naturligtvis inte direkt *typiskt mig* Jag hade bestämt att jag skulle träna m Adam men fick skjuta på den en timme för att ens klara mig ur sängen. Träningen blev inte alls bra😱, hade ingen ork o allt var bara tradigt. Största delen av värken hade gått över men resterande symtom var ju kvar 😞
Jaja, hem och försöka sova igen, gick inte heller...somnade inte förrän kl nästan var ett. Vaknade kl 5.30, ont i huvudet igen men lite bättre ändå. Tog medicin, la mig igen o väntade på att den skulle verka...skulle ju ut o cykelträna m Linda, Johan och Calan för första ggn så jag ville verkligen bli ok! Medicinen hjälpte! 
Till pappa för kontroll av cykeln, hem igen o sen ut o cykla! Det blev en lång härlig tur, jag har helt underbara träningskamrater!!
Sen hem och ta tag i allt hemma. Mår mkt bättre när jag får lite ordning kring mig o drygt 3 dagars mindre bra mående sätter sina spår på hemmet kan jag lova. Dessutom hade ett samtal under cykelturen triggat mig en del. Linda ifrågasatte hur jag prioriterar tiden m mim städning och vad det eg är som tar sån tid.. Och visst, hon har ju rätt. Jag gnäller mkt kring städningen, är allt annat än pedant, och gör nog det hela värre än det eg är. Så sagt o gjort så vilade jag en kvart sen svepte jag av huset! Plockade, fixade tvätten, dammsugade och torkade golven. Klart på tre timmar! Slut på gnället!
Peter dök upp lite senare, vi grillade och kollade på film efteråt. En skön kväll för jag var jämt bara lite trött kan jag lova!
Idag var det bara njutning, kalas för min brorsdotter Alice som fyllde 9 år idag. När jag kom hem la jag mig ett par timmar på studsmattan och solade. Efter det så åkte vi till Peters föräldrar och fikade, mycket trevlig pratstund som alltid!
Sen hem och träna med Adam, inte fel alls för vi hade en enormt bra träning 😃
Nu är jag nöjd och trött, helgen har varit väldigt bra minst sagt! Man ska inte ha för höga krav och önskningar, ibl ska man verkligen vara nöjd m det som erbjuds. Den här gången blev det ordentlig återhämtning!
Nu ska jag bara försöka få till en hel natts sömn så är jag riktigt nöjd...
Sov gott!

Inga kommentarer: