fredag 17 maj 2013

Prestation!

Ja då är det gjort. Vårruset...
Men vilken dag! Vaknade senare än jag tänkt. Mådde inte alls bra och allt kändes off. Magen krånglade, illamående när jag försökte äta, huvudvärk i vanlig ordning och allmänt energilös... Fick i mig ngrhårdmackor men d slutade m att jag var tvungen lägga mig en timme pga kramper i magen. Hade satt ngr minimiålder mål för dagen som jag skulle uppfylla men just då verkade de helt enormt långt borta! Till råga på allt insåg jag att jag missat hämta min nummerlapp som jag skulle hämtat dagen innan, efter många om och men så lyckades jag få tag på arrangörerna till vårruset och fick veta att jag bör hämta nummerlappen så snart som möjligt på startplatsen. När jag går ut till bilen så tittar jag in i tvättstugan för att se om tvättmaskinen är klar, hela golvet fyllt i skummigt vatten från tvättmaskin! J*vla skit!! Vad har hänt nu? Vad är trasigt?! Kollar alla slangar och rör, upptäcker till min glädje att det är avloppsröret från den rostfria hon som åkt ur golv"brunnen" (röret som sticker upp ur golvet) pga valparna härjat därinne. *puh* Lätt lagat som tur var!
Snabbt iväg till stan, hämta min nummerlapp sen hem och försöka få lite ordning där. Jag är så trött på att ha de rörigt hemma men är lika skyldig till stöket som Rasmus misstänker jag. Med skillnaden att det är jag som städar!
Stressad och nervös försöker jag ladda inför vårruset... Går så där... Är alltid rejält nervös inför en "prestation/tävling", vill ju så mkt och är sååå rädd att misslyckas. Fast ärligt talat, jag har absolut inte misslyckats än och tänker inte alls göra det framöver heller!
Vi hade det sååå bra på vårruset. Allt funkade på loppet men framförallt så var det ju sååå trevligt sällskap innan och efter!! Linda, Annika, Maria, Hanna och Anna, kan ju inte bli bättre. Och vi var sååå fina i våra rosa Träningsverkstan tröjor. (Vi trodde vi skulle vara lite originella...tji fick vi! Nästan ALLA hade rosa tröjor!!) men vi var fina!!
Loppet gick riktigt bra (se mer på: www.ripped.se ).  
Gott trött och nöjd efteråt och fick absolut mersmak! Midnattsloppet i Göteborg känns som en riktigt bra idé nu! Tänker ta det i min egen takt iofs men klarar jag mig bara till mål är jag nöjd! Bra uppladdning inför lidingöloppet 15km. 
Men nu är det full laddning som gäller inför halvvättern, sen cykelvasan... Kanske kan jag få tag på två biljetter dit så jag kan övertala Peter att köra långa vassen m mig o Rasmus. Vore fantastiskt kul! (Men inte så troligt...)
Nä, sova kanske...ja. Låter som en bra idé!


Inga kommentarer: