måndag 20 maj 2013

Ja en aningens turbulent dag igår!

Gårdagen var minst sagt turbulent. När jag kom hem så hade Rasmus hittat Mani och struntat i att berätta för mig samt avsiktligt låtit bli att svara för att "straffa" mig och för att jag ska vara orolig. Men jag lämnar det där. Resten är bara drygt att berätta. 
Istället vill jag berätta lite roliga saker!
Jag har fått tag på en biljett till Cykelvasan, 90km! Äntligen! Jag får betala en rejäl summa för den men är så glad att jag fick tag på en ändå. Nu får ni hålla tummarna för att jag inte ska bli lurad...
Jag hade ändå en riktigt bra dag igår trots allt. Peter sov hos mig och det finns nog ingen gång jag sover så skönt som då. Trygg och avslappnad. Även om man inte hela tiden ligger nära varandra för det kan ju rätt varmt så är det så skönt att känna närheten, höra hans andetag och hur han snarkar. Att bara kunna sträcka ut handen och röra lite vid honom, lägga min fot över hans smalben eller bara touchar hans. Xtra bra är det dessutom när vi sover hos mig, inga störande bilar, tutande, vrålande motorcyklar eller skrikande ungar. Dessutom svalt och skönt, fönstret på glänt och fåglarnas kvitter. Det enda som kan vara störande är när hundarna står i hundgården och skäller av någon anledning vilket faktiskt inte är så ofta, Mani får dessutom vara inne dagtid när jag sover för hans skall är mycket mer intensivt och ihållande än valparnas. 
Men igår fick jag njuta i massor...jag hoppas verkligen att det inte dröjer länge tills nästa gång för jag behöver verkligen så här bra sömn jämt!
Nu är snart den här helgen över och förra veckan blir definitivt preskriberad. Jag saknade verkligen energi och fick absolut ingenting gjort. Det är helt hopplöst! Jag hoppas verkligen energin infinner sig den här veckan, vet inte alls hur det ska gå annars! Måste verkligen få en hel del gjort! Huset är i katastrof, får jag inte det vardagliga gjort så blir ju inget av det där xtra som behövs gjort heller! Jag har påbörjat en massa saker och skulle behöva klona mig (+ge mig o mina kloner centralstimulerande) för att ens komma i närheten av att få lite ordning. Är det någon som känner sig manad att göra lite frivillig arbete så är ni välkomna, jag står för mat och dryck!
Det suraste är nog ändå att jag för några veckor sen kände att jag hade allt under kontroll, jag tyckte ändå jag fått massor gjort och betat av listan med "måsten" massor... Så är uppenbarligen inte fallet då.
Men jag lovar! Ingen tar det ifrån mig, jag har nog kvar det i flera år...
Nej dags att förbereda hemgång, lääängtar hem!!

Inga kommentarer: