måndag 20 april 2009

Lite bra istället för alla motgångar...

Jag ska för en gångs skull skriva om lite bra saker som faktiskt finns i mitt liv. Allt är inte total bedrövelse...
Tex. idag; jag startade min sista skolpraktik idag. Allt verkar helt ok, schemat som jag hade fått i förväg och som jag trodde inte alls gick att ändra på är itne alls helt statiskt utan jag har ändrat det så det passar familjen bättre. Helt ok alltså.
Idag har jag dessutom sprungit, trots att jag eg inte hade tänkt göra det. Jag slutade introduktionen tidigare än jag trott så det kändes verkligen bra och jag var riktigt sugen att komma ut. Mani och Geisha var med idag och jag har inte förlorat så mkt kondis och kraft över vintern som jag trott. Det blev 4,2 km och jag gick max 200 meter, troligen mindre. Jag är så nöjd över min prestation och nu ska jag verkligen komma igång. Det gäller bara att få den lila extra energi som jag behöver till det men håller jag bara ut i ngr veckor så går det mkt lättare sedan. Jag ska försöka ta med en av grönländarna på varje tur framöver, men först vill jg känna att det fungerar.
I morgon ska jag äntligen på min spirometri, jag har troligen ansträngnings- och förkylningsastma. Bricanylen jag har hjälper men itne riktigt så bra som jag önskar. Fortfarande blir jag väldigt tät när jag rör mig och är förkyld.
Jag hoppas jag kommer ut på en springtur på torsdag, kanske blir det en på lördag morgon oxå, innan jag faar till Arvika...
Ha't gott, jag hoppas jag kommer på fötter snart o att jag har energi/lust att skriva lite oftare. Jag blir lite gladare och piggare av det tror jag...

Inga kommentarer: