onsdag 29 april 2009

Konsten att ta kort...

Konsten att ta kort på valpar är ingen färdighet som jag innehar. Fy vad svårt det är! Idag är valparna 8 veckor och leveransklara och jag har skaffat en ny, bättre mobil med 8,1mpixel kamera. Så då tänkte jag att jag skulle ta lite kort på, iaf de som inte är sålda, valparna. Det var lättare sagt än gjort. Första tiken jag försökte ta kort på visade sig vara den mest aktiva valp jag har haft. Hon rusade konstant i en timme, ville inte stå still tillräckligt länge för att jag skulle kunna knäppa ett enda kort där man ser hur hon ser ut. Alla kort jag har är i fullt ös.

Sista bilden stod hon hur fint som helst innan jag fixerade bilden, då bara vräker hon sig mot mig. Hon är en hur go tik som helst som behöver komma till någon som verkligen vill jobba med henne. Hon skulle säkert bli kanon som draghund, agilityhund eller liknande hundsporter som vill ha fart och fläkt.

1 kommentar:

ulrica ö sa...

Jag blir NÄSTAN sugen på en sån där vit sak igen... ;-) Men det räcker med EN i taget! Återkommer om nåt år! ;-)