onsdag 25 juni 2008

Lite av varje...

Nu har helgens strapatser varit och vardagen vandrar på. Min midsommar bestod i jobb, jobb, jobb... inte så kul men det ger ju lite i kassa iaf. Jag bestämde mig för att tag i min vikt för femtielfte gången. Jag testar något jag inte provat förut. Svärmor har varit på mig flera gåger eftersom det hon använder har fungerat så bra för henne så jag tänkte jag kan ju göra ett försök. Allevo-soppor/shaker testar jag och det är nu dag nr 4 och jag tycker faktiskt det är ok. Igår var vi på kalas hos brorsan och de bjöd på mat och jordgubbar och jag kunde inte med att säga att jag inte skulle ha så jag tog lite av allt men ändå ligger ajg mkt lägre i kalorimängd än normalt och jag tror det motiverar mig mkt mer att inte avstå från allt. Till helgen kommer jag göra ett upphåll då vi ska på utställning i Oslo och det blir så krångligt med mat annars. Det blir ändå ngt lätt, typ sallad.

Nu har jag anmält till Ransäter. Det kommer komma 7 hundar från kenneln och 3 av mina egna importerade hundar. Det ska bli så kul med alla som kommer. Två av hundarna har inte blivit ställda förut... Men de är så jättefina så det ska nog gå bra... Domaren har jag ingen aning om vad hon vill ha så det blir spännande men hon kommer från Italien så jag har inga förhoppningar utan misstänker att hon vill ha massa päls och det är ingen av mina som har det.
Men det viktigaste är att träffas och ha det trevligt. Jag jobbar natten innan och natten efter så jag hoppas alla kommer ha förståelse för om jag är trött där och försvinner så snart det är slut. Lite sömn måste jag ha eftersom jag även jobbar natten till söndag*phu*.

Till helgen ska Rasmus till Malung på fotbollscup. Det känns som jag har hela sommaren ibokad på en massa saker o det inte finns en ledig dag/helg. Men så har ju jag själv valt. Man kan ju begränsa saker och ting men icke, det är ju så roligt oxå.
En annan sak som jag har funderat en del över; All diskussion som är i polarhundklubben om cert i bruksklass och nya meriteringsregler( om förslaget som ligger just nu går igenom så kan jag inte tävla med mina raser tillsammans lägre) gör att jag funderar över ganska mkt om att ev skaffa en vorsteh. Mats och jag har diskuterat saken och han tycker det är ok men det ger en massa xtra jobb så jag måste fundera ordentligt innan jag bestämmer mig och så ska jag ju ha precis rätt hund från rätt kombination.
Ja, ja det får bli en senare fråa, inget som jag bestämmer idag eller i mrg.
Ha det gott och hoppas på lite sommarvärme snart

Inga kommentarer: