söndag 15 juni 2008

Utställning i Avesta...

Vi var ju till Avesta igår, Dick och Ylva kom med Hebbe och även Margareta var där med Affe. Det var Affes utställningspremiär och det gick väldigtr bra. Affe blev 1a i juniorklassen med brorsan Hebbe som 2a.
Mani och Allak blev placerade som 4a och 5a i bästa hanhundsklass. Domaren bedömde min uppfödargrupp och sa att det var en ganska ojämn grupp (det var det oxå) och den som skillde sig mest ifrån de andra var tiken som stod sist(Mani). När jag påpekade att det var en hane svarade han snorkigt:"det må så vara..." Hmm...
Både Hebbe och Affe är värda att visas så jag hoppas deras mattar och hussar vill visa dem igen me för en annan domare.
Trött så in i bomben var jag när vi kom hem så jag somnade redan kl 7, halv åtta och sov till nio morgonen efter. Då spelade Rasmus match i Öster Deje, de hade cup lördag och söndag, och de vann den första men förlorade den andra.
Om två veckor ska vi till Oslo. Då har vi Per Svensson. Det var några år sedan jag visade för honom men han är seriös och kan sin sak. Vi hoppas på bra resultat men viktigaste är att han vet vad han gör!

Inga kommentarer: