söndag 29 juni 2008

Helgens strapatser

Igår var jag och christina i Oslo på internationell utställning. Det var en trevlig till ställning, de hade 110 års jubileum så det var mycket mer aktiviteter än det brukar vara. 18 samojeder var anmälda och vi var de enda svenskarna där. Konstigt, det brukar ju vara minst hälften svenskar. Resultaten blev iaf att Geisha tog sitt norska cert Nu är det bara att hoppas på det sista svenska för då blir hon Svensk- och Norsk Champion och det vore ju inte helt fel.
Rasmus och Mats har varit på Skinnarcupen i Malung hela helgen. Rasmus har spelat fotboll alltså, det har gått väldigt bra för laget, de har vunnit 3 matcher och förlorat en, de har en match kvar att spela innan de kommer hem.
Fredrik passade på att sova hos en kompis eftersom jag skulle bort på lördagen, han har troligen lanat till 4 på nätterna*morr* Ungdomar!*suck*
Mina svärföräldrar var här i går och passade hundarna, de är så gulliga
Vad gjorde vi utan dem? Som i vanlig ordning kommer jag hem och svärmor har städat och fixat med tvätten. Det är så guld värt att få lite hjälp och avlösning i bland...(jag får dock dåligt samvete när de kommer o huset är upp o ner och när vi kommer tillbaka så har hon fixat allt men jag har bett henne att inte göra något och hon säger att hon gör det för att det är roligt så...)
Idag ska jag ta det lugnt för i mrg blir en jobbig vecka för jag ska jobba som bara den.

Ha det gott, nu ska jag ut i solen och fågelkvittret;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

kan du hyra ut din svärmor tror du...??

Unknown sa...

Nä, henne är jag rädd om. Hon är bara min...