fredag 3 februari 2012

Mitt fina kökstak

Min renovering av köket har börjat och det ger mig så mkt energi!
Har inte gjort så mkt än men har målat taket iaf. Det var från början ett lackat furupaneltak men numera är det vitt 😃
Målade det 2 ggr i tisdags men en takfärg jag hittade hemma. Den färgen hade verkligen ingen täckningsgrad alla så onsd mrg så åkte jag till Stuvbutiken och köpte mig riktig färg. Passade även på att köpa lister till dörren och diskbänken (äntligen). När jag kom hem målade jag taket en 3e gång och snacka om skillnad, trots att den var mkt bättre så krävdes en 4e målning men först kom Rasmus hem och ville bli körd till stan och jag behövde ju ändå köpa en roller för att få bästa resultat. Åter hemma så blev det målning för hela slanten men när jag målat 1/3 del så upptäckte jag att kl var 19.00 och jag som skulle jobba! Snabbt fick jag avsluta och fortsätta på torsd eller fred och laga mat o duscha innan jobbet. Var hur trött som helst på jobbet eftersom jag inte hann vila innan. Iaf så satt jag och tänkte på hur skönt det skulle vara att bli klart taket på morgonen. Så när jag åkte hem så kände jag mig inte så trött utan satte direkt igång och målade, blev klar strax innan kl 10, så nöjd över min prestation! Dök i säng och vaknade inte förrän kl 17.50!! Och jag som skulle träna kl 19, snacka om stressad... Men guuud så nöjd jag är över mitt kökstak 😘☺
Under helgen så ska jag montera mina lister på diskbänken och iaf bestämma mig för vilka färger jag vill ha på panelen, hoppas hitta tapet som jag gillar med... Håll tummarna!

Inga kommentarer: