torsdag 16 februari 2012

Lite uppdatering "a'la livspussel"

Det har varit lite mycket sista tiden så jag har inte hunnit (eller orkat) skriva något. I princip har jag bara hunnit med att jobba, träna och städa lite (med betoning på lite..).
Hela helgen gick i jobbets tecken och barnen har skött sig kanon som vanligt när de varit hemma. Älskar dem så enormt mycket <3
Däremot blir jag så ledsen när Rasmus kommer och berättar att deras far planerar att flytta till Stockholm, ett vanligt drag hos honom när han inte mår bra eller kommit i bråk med någon...han tror lösningen på allt är ny bostad, vilket aldrig fungerar. Helst av allt vill han flytta var 8nde-10nde månad, gärna ny ort oxå. Detta innebär oxå att han är beredd att ge upp sina barn fullständigt. Jag blir så ledsen för deras skull, de har bara en pappa, även om han inte har gjort ett så bra jobb (engagerar sig fortf inte...) så är de grabbar och behöver en far. Jaja, inget jag styr över, inget jag säger eller gör skulle ändra på honom (gjorde han det inte under alla år som vi levde ihop så räknar jag det som kört), vill inte försöka ens...kanske blir det bättre så.
Till nåt helt annat.
Nu är det bara 9 dgr kvar tills Tjejvasan. Stod på skidor för första ggn i måndags (Filipstads skidstadion), efter en hel natts jobb o ingen sömn. Blev 11,1 km på ca 60 min vilket innebär att jag faktiskt har en riktigt bra chans att fixa det. Var inte helt slut heller!
Efter skidåkningen var det bara hem och duscha sen åka till tandläkaren. Hade en tid bokad men var helt knäckt pga att jag bet av en tand i fredags. Tur i oturen så var det tanden jag skulle laga så det blev inte så dyrt ändå.
Efter tandläkaren åkte jag hem, körde barnen och handlade, skulle sova en halvtimme innan det var dags för träning med Träningsverkstan....guuud så trött jag var men kändes så jäkla bra att jag gjorde det!
Den kvällen njöt jag verkligen av att få dyka ner i sängen och soooovvvaaaa!
Tisd hade jag den grymmaste träningsvärken man kan tänka sig, d var bara att ge sig ut på en tuff promenad innan träningen för att jag överhuvudtaget skulle kunna träna. Under promenaden letade jag efter minst en miljon ursäkter för att slippa träna men jag godtog ingen utan tvingade mig iväg och gjorde en grymt bra träning trots allt...
Igår och idag väntade jag på ett samtal som aldrig kom så jag får väl bita i det sura äpplet igen, fattar inte att jag aldrig lär mig...
Idag har jag inte fått ett skit gjort, har legat i sängen och kollat på hela säsong 2 av "Sons of Anarchy". Så grymt bra! (Kan ju vara därför jag inte somnade eller fick nåt gjort)
Jobbar inatt o i mrg natt sen är jag ledig heeeela helgen! Helt underbart! Har tre lediga helger på raken nu, kan inte bli bättre..
Sov gott!

Inga kommentarer: