lördag 5 december 2009

En lååång lördag...

Idag är det en sån där tråkigt seg dag. Det skulle inte regna på förmiddagen men det gjorde det. Det ska bli uppehåll på eftermiddagen/kvällen, det hoppas jag verkligen stämmer för jag behöver gå en riktig ordentlig promenad.
Jag har tagit tag i min övervikt och börjat på aftonbladets viktklubb, det har fungerat tidigare så jag hoppas det gör det denna gång med. Enligt den så äter man det man brukar men man räknar hur mkt kalorier man sätter i sig, det finns ett tak på hur mkt man får äta... Och det blir plus om man motionerar, dvs man kan unna sig något tex på helgen. Detta sporrar mig till att röra mig mer och att räkna kalorierna gör att det blir inget massa småätande utan jag har bättre koll på mig själv...*usch* Man blir lite chockad för man tror verkligen att man har koll men icke *suck*
I frdags fick vi iaf tillbaka uppsatsen, godkänd helt utan kommentarer... Känns helt sjukt att vi verkligen fick helt godkänt men inga kommentarer?? Det kanske kommer för det kan ju knappast vara så att vi skrivit den helt perfekt. Tror inte det va?? Men det känns så bra att den är klar så jag är i extas. Nu ska jag bara skriva klart mina uppgifter på grupp och socialpsykologi så är terminen klar!
Hundarna måste få komma ut lite mer och jag ska nog iväg med dem i morgon, få se hur långt det blir, har varit ute alldeles för lite med dem sista veckorna. Har riktigt dåligt samvete över det men det ska bli mycket bättre framöver nu har jag tänkt.
Vi har nu köpt kakel till badrummet, nu är det bara värmen till golvet kvar och klinker så är det klart för kakelsättaren att börja. Blir nog ändå inte förrän efter jul, vi ska byta ett rör och jag tror att vi ska byta ett avlopp, har inte så stor koll på det.... Det närmar sig att vi får att riktigt badrum. Jag längtar.
En lite kul grej, både jag och mats går fel fortfarande ibl när vi ska på toaletten trots att det var över ett halvår sen. I början var det mest jag som gick fel men nu helt plötsligt har mats gjort det flera ggr oxå, jag gör det inte lika ofta längre o oftast kommer jag på mig när jag är påväg, innan jag har öppnat dörren... Då slipper jag iaf häckel från resten av familjen, jag har roat dem en hel del pga detta *LOL*
Fy vilken tråkig dag denna varit.
Nu har jag i princip gjort klart allt som ska ha varit gjorda denna termin i skolan och det känns skönt. Jag har inget släpande som jag tar med till nästa termin, helt underbart!!
Ha det gott i detta eviga regnade, snart har det växt ut fenor på mig o jag andas med gälar.

Inga kommentarer: