lördag 3 oktober 2009

En fin dag i dåligt väder...

Idag har jag varit hos Nisula och passade på att köra mina hundar. Jag körde dem i två omgångar och startade med grönländarna. De blev snabbt varma men skötte sig väldigt bra trots att ingen samojed var med. De var lite sega på tillbaka vägen och det blev ingen lång tur bara ca 8 km. Efter det tog jag en rikitg premiär tur. Jag körde Tyke och Geisha. För Tyke bev det första gången han kommit i kontakt med draget överhuvudtaget. De få gåner jag har kört nu i höst har jag varit på trafikerade ställen så jag har inte tagit med honom. Nu slängde jag bara på selen, visade åt rätt håll och sedan bar det iväg. Han tyckte det var lite konstigt men vilken tur. Han höll sträckt lina hela tiden. Det mesta gick i galopp men han drog, och matte var så stolt... Ja jag är ju stolt fortfarande så kalrt. Han är verkligen sin pappa upp i dagen. Dessutom så visade han att han ville verkligen gå så som jag sa. Trots att han itne kan höger och vänster så tittade han på mig för att kolla vad jag ville. Helt underbart!! Nedan följer lite filmer. Tyke går till vänster.



Helt underbart!! Jag älskar verkligen mina hundar...
Nu vräker verkligen regnet ner så det var tur att jag åkte i morse, nu vill jag verkligen inte ut, allt simmar. Stormen som SMHI har spått han nu nått oss...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för ditt besök. Det var inte utan att jag trodde att du redan hade kört med Tyke och Geisha när du kom. De hundarna kan verkligen konsten att skita ner sig :))Kul att det gick så bra att köra Tyke:) ska bli spännande att se hur han utvecklas.

//Christina

Cissy sa...

Nä du, ingen polardistans för min del ;) Jag ska försöka få runt min hund 1 mil...problemet är väl att han inte är superförtjust i att gå själv och drar bara lite halvhjärtat då. När han går i Christinas fyrspann jobbar han på riktigt bra. Men det är väl inte lika kul att gå själv. Tips och råd för att få upp motivationen mottages tacksamt, en mil kan vara väldigt långt om hunden inte drar ;)
//Cissy