måndag 22 juni 2009

Ibland måste man bara njuta...

Idag har det bara varit en sån dag.
En sån dag man bara måste få njuta på. Helt underbart väder, sovmorgon, inga måste, bara borde och jag gjorde bara det jag har haft lust med. Det blev lite tvättat för det var länge sedan sist, jag rev lite ogräs i häcken (med betoning på lite). Mina svärföräldrar kom förbi med enhärlig jordgubbstårta och jag lyckades släpa med Maths ut på en promenad med hundarna.
Ja, idag har jag bara njutit. Ibland måste man passa på för i morgon kommer vardagen tillbaka. Maths börjar jobba igen, mitt sommarschema startar och barnen har sitt underbara sommarlov.
Precis som det ska vara.
Vi har ett alldeles underbart liv trots allt som har hänt. Idag bekräftar att det behöver inte vara en speciell dag för att det ska kännas alldeles perfekt, det räcker med att bara va och finnas.
Ta er tid för varandra och ta en dag bara för att...

Inga kommentarer: