torsdag 8 januari 2009

Ljusning börjar skymta!

Hur lång tid kommer det att ta för att få ordning hemma? Senast på söndag har jag bestämt att vi ska ha allt i ordning. Hoppas jag slipper vara själv att fixa allt, ingen här hemma verkar ha lust att fixa något men alla tycker det är jobbigt med röran. Och jag tappar lusten när alla andra gör allt för att undvika hjälpa till. Igår skulle Mats ha satt den sista våden i Rasmus rum, professionell målare som inte kan räkna hur många våder det går åt hmm, men ha åkte på ishockey istället.
Idag följde han med mig ut med hundarna, det var ju snällt så klart, men sedan var det ishockey som gällde. Rasmus blev bjuden på matchen av FBK och Mats tycker det är så onödigt att åka fram och tillbaka till ishallen, 15km enkel väg, så han ska göra det sista ikväll efter matchen som slutar ca 21.30... Allt för att få bo i ishallen. Han har ju frikort till Färjestads alla matcher, han håller eg inte på Färjestad men nu börjar jag misstänka att han börjar bli patriot, dvs smyghejar på dem, inte bara för att han tränar ett av Färjestads ungdomslag... Hopplöst!! Troligen orkar han inte sätta upp sista tapeten idag heller, ska jag skratta eller gråta??

Idag har jag iaf tagit tag i en annan del av mitt dåliga samvete, jag har varit ute och kört med hundarna. Det blev ingen lång tur, 10 km, men vi kom iväg iaf. Det måste bli mycket mer disciplinerat med träningen. Jag måste köra minst 3 ggr till innan vi åker upp till Nederhögen. Vi har inte så mycket i skolan så det är enbart mina hundar och städningen hemma som gäller närmaste tiden, förutom de förberedelser som krävs inför träffen nästa helg och alla möten och protokoll som behövs gås igenom. Alldeles för lite tid kvar som vanligt men det borde gå bra , jag har det ganska under kontroll för en gång skull.

Inga kommentarer: