måndag 12 januari 2009

Att inte riktigt hinna med och vara obotlig tidsoptimist...

Ja, alla som känner mig vet att jag är den värsta tidsoptimist som finns, jag ska hinna allt på så lite tid som det bara är möjligt...
Som nu, jag ska handla mat inför vinterträffen i Nederhögen samt fixa vin till föreläsare o medhjälpare på träffen. Jag tänkte försöka ordna med något litet till han som står för huvudparten av spårkörning, men vad?? Hundkärran ska det sättas på vinterdäck på, det ska kopieras papper, fixas med min egen mat som jag ska ha med, packa hundarnas grejor o slädar som ska med samt selar, linor skålar osv. Hela dagen i mrg ska jag vara på universitetet så det blir packande i mrg kväll o troligen fixa hundkärran då med. Skidorna ska eg vallas och jag måste ta fram tält o sovsäck om jag får möjlighet att sova ute under helgen. Hur mkt som helst och jag har mer bara att jag inte kommer ihåg det nu.

Till något annat, jag ska försöka komma iväg på en helgtur i februari, jag vet inte vart jag åker men troligen blir det Sälen/Särna. Om det blir som jag tänkt så ska jag försöka komma iväg en fredag tidig mrg o komma tillbaka söndag sen em. Troligen blir det i mitten eller mot slutet av februari och jag ska göra en snåltur, det får inte kosta annat än bensinen dit, typ. Är du intresserad att hänga på så hör av dig. Jag ska köra nordiskt med de hundarna jag ska ha med på polardistans. Jag hoppas på dagturer på 5 mil, jag tror det är rimligt förutsatt att vädret är någorlunda. Jag kommer åka på makerade skoterleder och skulle absolut uppskatta sällskap om någon är intresserad.

Det ska bli så roligt att åka bort i helgen och jag ser verkligen fram emot detta. Jag ska tävla för första gången med valparna och har inte en aning om hur det ska gå...

Helgen efter vinterträffen ska jag försöka komma iväg med Rasmus och köra någon dag, kan ska tävla på Polarhundsmästerskapet och har aldrig kört släde förut. Han måste köra minst ett par gånger innan och åker vi norrut en helg så kan han ha det som träningshelg. Det ska bli kul, men helgerna framöver är väldigt uppbokade efter polarhundsmästerskapet kommer samojedmästerskapet,*puh*.

Sedan börjar ju min praktik v 5 oxå. Jag har ännu inte fått något schema men jag hoppas på att det blir bra med sammanhållen tid så det inte blir spridda dagar.

Nej nu måste jag sätta igång.

Syns/hörs!!

För er som inte kommer till Nederhögen i helgen så kommer ni missa årets händelse och den absolut trevligaste träffen som finns!!

Inga kommentarer: