måndag 28 juli 2008

Svartisens första championat!!

Vilken helg! Ingen sömn, massor av trevliga pratstunder, massor av samojeder och så klart; vårt första championat! Det var Christina Nisulas hane Svartisens Allsvinn som plockade sitt sista cert och första cacib. Grattis Christina!
Vi fick massor av bra resultat på hundarna och dessa kommer in på hemsidan så fort jag orkar. Jag har jobbat natten hela helgen och fick inte sova mer än 3,5 timme på lördagen efter utställningen. Idag (eg. igår) sov jag 6 timmar men inte nog på långa vägar. I morgon blir det ju inte alltför mkt sömn heller för då somnar jag inte på kvällen sen men efter det!! då ska jag sova tills jag vaknar! Eller ja, i alla fall tills tio eller nåt.
Nu är det planering inför nästa utställning. Jag ska till Norrköping/Nyköping, det blir en långhelg hos Leila. Hur härligt om helst...
Jag fick en snille i går natt, jag jobbade då som nu, jag ska åka till Grövelsjön med Fredrik på en liten fjälltur. Det ska blir hur bra som helst, skönt med en liten tur för oss oxå. Mats och Rasmus har ju precis kommit hem från sin turne' med MTB-SM i Norberg 4 dagar och efter det 7 dagars hockeyläger i Leksand. Det är inte lite som jag saknat dem. Fredrik åkte ju dessutom till dalarna och Trondheim nu i veckan och kommer inte hem förrän efter vår fjälltur, ja jag hämtar honom på vägen så klart. Kanske får vi sällskap av en kompis på vår tripp, man vet aldrig...
Nu har det varit några dagar med fruktansvärd hetta, det kan ju vara ganska skönt om de kunde fixa ventilationen på jobbet, vi har arbetat i 30 graders värme den senaste tiden och det är inte kul. Hemma har jag jobbat undan en hel del och det känns väldigt bra. Kanske kommer jag ikapp någongång, men troligast inte...
Nog för i natt, nu ska jag jobba vidare... Vi hörs och syns framöver och glöm inte duscha kallt för att sänka kroppstemperaturen*hi, hi* Sov gott

Inga kommentarer: