fredag 18 juli 2008

Rörigt som vanligt men på rätt väg...

Nu har jag jobbat 2 nätter och samtidigt startat ett storprojekt; jag har börjat städa huset från golv till tak. Det hela startade med att jag tänkte göra storrengöring av våra sängar. Det slutade med att jag slängde dem... De gick inte att göra rent och de har vi legat i utan att märka hur det egentligen var, *iack* Jag bestämde att jag skulle köpa ny säng för våra sista pengar och det skulle ske dagen efter, det blev att sova en natt på golvet på en bäddmadrass, inte världens bästa sömn kanske. Sagt och gjort så åkte jag på onsdag em till ikea och inhandlade det jag skulle ha. Tanken var att jag skulle montera ihop sängen och hinna sova en timme innan jag skulle jobba natten... Så blev det så klart inte. När allt var nästan klart så upptäckte jag att jag inte fått med mittstolpen så det gick ju inte att lägga sig i sängen. Tydligen var det så att om man tittade på nätet lr i katalogen så ingick den i paketet men i butiken (man fick inte plocka ihop sängdelarna själv) så skulle man veta det själv att den inte ingick... Detta ledde ju till att det blev ingen sömn innan jobbet och på morgonen så fick jag sova i soffan till eftermiddagen då jag kunde åka och köpa mittstången*hmpf. Och då skulle jag ju iväg och jobba igen så inte förrän i morse kunde jag få inviga vår nya säng... Den var nice!!
Idag har jag städat som bara den och rensat hur mkt som helst och Fredrik och jag har fixat och donat en del på hans rum så nu börjar det bli ordning där med. Han har 'snott' Mats gamla stereo från 80-talet och kopplat tv till den för bästa ljud, ja de små barnen...*hi, hi*
Ronja och Alva har varit här i dag så jag hjälpte henne med lite utställningsträning inför Ransäter. De är kanonduktiga båda två. Det kommer gå väldigt bra för dem tror jag. Men det är ju första utställningen så det gäller att hålla tummarna, men jag veet att jag kommer vara nöjd med bådas prestation.
Denna vecka och nästa kommer gå i arbetets tecken. Denna vecka har jag 6 turer varav två är natt, nästa är 5 nätter... Man blir lite sliten men pengarna är väldigt välkomna Utan dem blir det ingen utställning eller nåt kul... Man måste ju planera inför vintern och allt jag vill åka på.

Nu funderar jag på om jag ska orka färga håret eller om jag ska göra det på söndag, jag är verkligen en snyggve med 3-4 cms utväxt... Blek och jävlig.

Jag hade hoppas en kompis skulle ha kommit den här helgen men jobbet kom i mellan igen, inte mitt denna gång utan hennes. Det hade verkligen varit så roligt att få träffas och gå ut och festa, det har vi inte gjort sedan slutet på 80, början på 90. Snälla kom snart, jag längtar efter dig och allt roligt vi ska göra!!

Äsch, nu ska jag försöka städa lite till innan det blir sängen igen och hundarna ska rastas och matas innan natten är ett faktum.

Kram på er allihopa och ha en riktigt underbar helg!!

Inga kommentarer: