fredag 1 augusti 2008

Tråkigt väder väntas i helgen...

Jag har egentligen bestämt med Fredrik och en kompis till mig att vi skulle upp till Grövelsjön och vandra i helgen. Efter en stund studerande av väderkartor som visade spöregn hela helgen med kulminering på lördag så bestämde vi att det är inte roligt att vandra i ösregn. Det är bättre att spara resan till en period med bättre väder. Med mitt schema lär det inte bli i år i alla fall, trots att jag en av världens största tidsoptimister. Ibland måste man erkänna sig slagen av tiden ramar.
Det blir i stället en resa till Kättbo för att hämta hem Fredrik och kanske en snabb visit till Ulrika på en fika. Min kompis ska med dit. Mamma och pappa ska bjuda på god mat i morgon (läs: ikväll), vi ska grilla. Min mamma har egentligen inte riktigt vant sig vid att jag inte så gärna äter kött, då jag inte mår bra av det, så jag får ta med mig något gott för mig att grilla.
Ang detta med att inte äta kött så gör jag det främst för att slippa värken i lederna och musklerna och det fungerar faktiskt, inga smärtstillande på ca 4 månader! Och för första gången på lång tid så har magen fungerat helt utan protester, enda gången den har protesterat är när jag "syndat" och ätit kött ändå. Jag trodde det skulle bli jobbigt att sluta med kött men det har gått förvånandsvärt bra. Det går ju ganska bra ihop med min livsyn oxå, jag är ju inte helt förtjust i att döda djur om det inte är nödvändigt och det finns ju så mkt annat man kan äta istället. Jag blir ju lite fascinerad av all vegetarisk mat som finns. Till och med jag hittar gourmérätter som tilltalar mig.
Ha det gott och njut av regnet i helgen, det ska jag inte göra!! Men jag ska nog trotsa det lite i alla fall...

Inga kommentarer: