söndag 14 april 2013

Vill klargöra en sak!

Jag vill bara klargöra en sak, jag tränar endast för min egen skull, för mina mål och struntar i vad alla andra tycker eller inte tycker. Jag tränar för att må bra, jag tränar för att stärka min kropp men framförallt stärka mig mentalt och träna på att gå utanför min bekvämlighetszon. När jag började styrketräna i somras så kunde jag vända i dörren på gymmet om d var mkt folk, jag undvek de maskiner som d var folk runt omkring. Gjorde absolut ingenting som kunde dra uppmärksamhet, inga vikter fick stöta ihop, inte bli andfådd, svett eller röd i ansiktet av ansträngning. Stora tröjor för att dölja mig o min kropp. Jag hade sån ångest varenda gång jag gick till gymmet att det var fruktansvärt jobbigt. Men bestämde mig att min ångest ska inte begränsa mig, jag måste bara komma över alla mina problem.
Nu, 10 mån senare så finns bara bråkdelen av problemen kvar. Jag har kommit enormt långt på väg, har massor att jobba på men är så glad över mina fram steg som jag gjort!
I fredags till exempel så fick jag beröm två ggr på gymmet, har aldrig inträffat någonsin förut. Hade någon tilltalat mig för ett halvår, oavsett vad de sagt, så hade jag nog gått därifrån i tårar o det hade tagit lång tid innan jag orkat gå tillbaka.
Jag inser att många troligen inte alls har förståelse för det här men vill iaf berätta hur allt ligger till.
Klaga inte på att jag tränar, jag klagar inte på att ni ligger i soffan 3-5 timmar/dag o sen säger att ni ingenting hinner...
Jag tränar för att må bra, fysiskt OCH psykiskt!

Inga kommentarer: