tisdag 23 april 2013

Har forskat lite

Jag har tagit tag i en sak jag borde ha gjort för länge sen. Har läst i lite olika fitness-bloggar att många tar magnesiumtillskott. Har varit nyfiken men inte haft tid (läs:kommit till skott) att kolla upp det ordentligt. Men nu har jag gjort det. Oroväckande kan jag lova!
Jag har 90% av symtomen för magnesiumbrist o flera av orsakerna till varför man har det. Stress, oregelbundna arbetstider, magproblem, tränar hårt och mycket, samt kost som är fettrik. Dessutom spelar dålig saltsyreproduktion roll... (Har ju ingen magsäck så...)
Mina symtom är främst muskeltrötthet o -utmattning, kramper, myrkryp i benen, huvudvärk, lättirriterad, nack- o ryggproblem, sömnsvårigheter, skakningar i musklerna vid hård ansträngning, förhöjd puls mm
Nu har jag införskaffat magnesium och ska testa det en tid o se om allt blir bättre. Rapport kommer när jag använt d kanske en månad eller nåt sånt...

Inga kommentarer: