fredag 28 augusti 2009

Blogginlägg nr 100 !!

Ja då är detta nr 100 i ordningen så jag har faktiskt sparat det till att få skriva om lite positivt.
Igår var jag så trött när jag kom hem från skolan och hade verkligen ingen ork att göra något alls. Innerst inne visste jag att jag borde gå med hundarna, ut och springa, fixa tvätten, dammsuga, skura mm. Det slutade med att jag satt framför TVn och var så trött att jag bestämde med mig själv att jag fick lov att sova 30 minuter om jag stack ut i skogen hemma och sprang med hundarna. Jag somnade men blev strax väckt av en telefonförsäljare. I min irritation somnade jag inte om utan satte på mig löparkläderna o stack ut i skogen,ganska håglös men allteftersom vi tog oss längre och längre bort desto bättre kändes det.
Vi startade i värsting backen bakom huset, tog vägen till strax innan första parkeringen/vändplan, där tog vi höger på stigen och fortsatte den vägen/stigen tills vi kom ut på Rudskogsvägen. Jag följde den tillbaka till Åsen, sprang bakom Maskrosen, följde ängarna åt vänster till jag kom till Lundagård/Lundahöjd. En kort bit sprang jag genom bebyggelse, annars var det helt i skogen. Det var helt underbart och i morse när jag vaknade hade jag faktiskt lite träningsvärk. Min gissning är att detta blev omkring 7-8 km, så långt har ja inte sprungit på länge.
Idag ska jag försöka få lite saker gjorda, jag har lite "måste"n men vi får se hurr mycket som blir gjort.
Kram på er...

Inga kommentarer: