torsdag 20 augusti 2009

Att vara helt omotiverad...

Nu i sommar har jag verkligen varit helt omotiverad till att göra en massa... Jag har fuskat med träningen, jag har inte grejat hemma alls så mkt som jag hade behövt, jag har inte bloggad i den mängd jag hade velat m.m. I princip så har jag bara jobbat och slitit hela sommaren. Inte varit ledig något alls, det mesta har varit 3 helger som jag varit ledig 3 nätter i sträck, annars har det varit en massa jobb hela tiden. MEN vi har faktiskt unnat oss en helg hos Marina och Anders, först på västkusten, sen i Falköping. På västkusten fiskade vi, utan fiskelycka, och RAsmus som snabbt tröttnade på fisket fick köra båten. Man kan säga att det var tur att det inte var en massa trånga sund utan att vi var på havet... han fixade inte at köra båten rakt en enda gång *skratt* men vi hade det trevigt och fick lite kul när Marina fick hjälpa honom att låta bli att köra över alla små skär och stora öar... Efter detta åkte vi till Falköping där de Marina och Anders för andra året i rad hade hyrt en bit å att fiska kräftor i. Vi tältade och käkade massa god mat och hade det alldeles underbart. Där fick vi fiskelycka, vi lyckades få upp över 300 kräftor, signalvarianten, och fick med oss hem ca 30 st som jag fick koka själv.
Dessa åt vi upp dagarna efter då Fredrik fick storbesök från Småland. Vi fick några trevliga dagar och troligtvis komer vi ses igen. När man får besök så där ska man ju visa alla sevärdheter som finns, jag besökte flottningsmuseet för första gånget *suck* och det var lika meningslöst som jagg hade tänkt mig, inget som jag faktiskt hade sett förut. Men pappa släpade ju runt på mig när han hade guidade turer i Forshaga när jag var liten så det är ju inte så konstigt. Vi kollade oxå runt i Karlstad och visst är man hemma blind. Jag har aldrig tänkt på att Karlstad är så grönt som det är. Kanske därför jag trivs så bra här och har så svårt att tänka mig bo någon annanstans.
Ja, ja... Idag har jag iaf tagit mig i kragen och sprungit. Det har jag fuskat med enorm i sommar. Lusten och orken har verkligen inte funnits där men nu ska det bli annorlunda. Jag ska verkligen komma igång och hålla i för jag mår inte bra alls att bara sitta still med skolböckerna. Jo, idag blev det iaf 2,5 km. Orken fanns inte riktigt för lite längre distanser men det kommer, det viktigaste är att jag kommer iväg och springer alls.
Så nu ska jag laga mat åt resten av familjen, de är på ishockey. Ovanligt va??

Inga kommentarer: