fredag 18 januari 2013

Att göra något ordentligt...

Har inte haft en helt lysande dag. När jag vaknade på eftermiddagen så inser jag snabbt att valparna har rivit sönder en vägg i valprummet (alla elkablar klarade sig som tur var) och var enormt härjiga när jag släppte ut dem. Det krånglade när jag försökte provisoriskt laga väggen, hittade inte grejer mm. Hela eftermiddagen var d något som gick emot hela tiden så d var m stor lättnad jag lämnade hemmet för att åka på ett pass Bodypump.
Åh, vilken träning!! La på mer vikt en jag trodde jag klarade, Linda verkligen pressade o motiverade mig max! Hade så ont på slutet att jag trodde jag skulle falla isär men jag kämpade lite till. På slutet körde vi en Tabata-omgång, 3 olika rörelser som vi körde 20s x 3 m 10 sek vila emellan. Grymt jobbigt! Men helt underbart skönt att känna hur d bränner som eld i kroppen...
Man inser verkligen hur det ska kännas och hur mkt jag har fuskat senaste månaderna...fan oxå att man slängt bort så mkt tid på träning som kunde gett sååå mkt mer! Men men, det ska bli nya tag nu, nya tider men inte se bakåt, bara framåt!
Snart är sista natten över o jag ska sova en stund äntligen. Sen på em ska jag kanske åka in till stan o fika m mamma, var väldigt länge sen vi träffades så det är verkligen dags nu! Senare på kvällen ska jag försöka få till ett träningspass, antigen styrka eller skidor. Har inte bestämt mig än. Hela helgen kommer förhoppningsvis gå i valparnas tecken. Kommer få flera besök för att kolla o mysa m de vita dunbollarna (...smådjävlar i fårakläder...sssch, säg inget! Då kanske jag inte får nåt besök alls mer) ;-)

Inga kommentarer: